Endüstriyel Hizmet Başvuruları Değerlendirme Alt Komisyonu İşleyişi Hakkında

10.04.2023

 

Değerli Araştırmacılarımız,

Üniversitemiz Araştırma Geliştirme Komisyonu’nun altında, Endüstriyel Hizmet Başvuruları Değerlendirme Alt Komisyonu (EHBDAK) kurulmuş ve görevine başlamıştır. Rektörlük’ün 7 Şubat 2023 tarihli e-postasında sizlerle paylaşıldığı üzere, bu alt komisyon, yasal mevzuat uyarınca kamu kaynaklarının uygun ve doğru sevk edilmesi adına, test, analiz, danışmanlık vb. ticari, sınai mahiyetteki faaliyetlerin hangi birim üzerinden (Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü veya TTO A.Ş.) yapılacağı konusunda ön başvuruları değerlendirmek ile görevlendirilmiştir.

GTÜ bünyesinde gerçekleştirilecek olan test, analiz, teknik rapor, kurs ve eğitim gibi faaliyetler, ilgili mevzuat kapsamında, doğrudan Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü (DSİM) aracılığı ile yapılacaktır. KOSGEB, TÜBİTAK TEYDEB gibi proje danışmanlıkları ise TTO A.Ş. üzerinden yürütülecektir.

Komisyonun nasıl çalışacağına ilişkin iş akışı, https://www.gtu.edu.tr/kategori/2997/0/display.aspx bağlantısından görüleceği üzere, sanayi işbirliği kapsamındaki Ar-Ge projeleri ve Danışmanlık faaliyetleri DSİM veya TTO A.Ş. aracılığı ile yapılabilecek olup, ilgili ön başvuru formları (FR-0686 ve FR-0687) iki nüsha olarak Rektör Yardımcılığına iletilecektir. Başvurular her hafta EHBDAK tarafından değerlendirilerek, kararlar Ar-Ge Komisyonu aracılığı ile başvuru sahibine ve ilgili birimlere gönderilecektir. (şematik iş akışları için bkz. https://www.gtu.edu.tr/icerik/2997/18490/display.aspx?languageId=1). 

Başvuruların sağlıklı ve hızlı değerlendirilebilmesi için formlarda tahmini proje bütçesi kısmında; kurum payları, sarf vb. giderler ile personel (akademisyen, bursiyer gibi) kalemleri de dâhil TOPLAM PROJE BÜTÇESİNİN yazılmasına dikkat edilmesi, varsa GTÜ bünyesinde kullanılacak altyapının LABSPORTAL’da görünen laboratuvar ve cihaz ismi ile yazılması ve bu cihazda gerçekleşecek analizlere ait hizmet alımlarının da bütçelendirilmesine dikkat edilmesi gerekmektedir. Bu açıklamalar, iş akışının kolaylaştırmasına yönelik otomasyon çalışmaları açısından da kıymetli olacaktır.

Bu süreçteki anlayışınız ve işbirliğiniz için şimdiden teşekkür eder, sürecin sürdürülebilir iyileştirmesini sağlamak amacı ile geri bildirimlerinizi bekleriz.

Başvuru süreci ile ilgili soru, yorum ve önerileriniz için Rektör Yardımcılığı Sekreterliği’nden Seçil Begüm Atay (begumatay@gtu.edu.trrektoryrd@gtu.edu.tr) ile iletişime geçebilirsiniz.

 

Saygılarımızla.

Size daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için çerez politikamıza göz atabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız. Kabul ediyorum