(Güncelleme!!!) GTU-ŞBP İntibak Başvuru Süreçleri Hakkında!

İNTİBAK (DERS SAYDIRMA) işlemleri yapmak isteyen LİSANS/ LİSANSÜSTÜ öğrencilerin dikkat etmesi gereken hususlar ve başvuru sürecine ilişkin bilgilendirme:

(5.10.2023)

 

GTU Şehir ve Bölge Planlama Lisans/Lisansüstü programlarına ilk kez kayıt yaptıran ve farklı eğitim-öğretim programlarından daha önce almış olduğu dersleri saydırmak isteyen öğrencilerin, GTÜ Lisans Muafiyet ve İntibak Yönetmeliği[1]nin yanı sıra bu dökümanı dikkatle incelemesi ve başvuru adımlarını takip etmesi gerekmektedir.

Aşağıda listelenen yükümlülüklere uymayan (örn: başvuru tarihinin aşılması, eksik belge teslimi vb.) dilekçeler iade edilecek ve intibak işlemleri gerçekleştirilmeyecektir.

 

GTÜ Lisans Muafiyet ve İntibak Yönetmeliği hususlarına ek olarak dikkat edilmesi gerekenler:

  1. İntibak başvurusu yalnızca BİR KEZ yapılabilmektedir ve işlemlerin kayıt olunan yarıyıl içinde tamamlanması gerekmektedir.
  2. Başvurular her dönem için üniversite veya fakülte tarafından belirtilen tarih aralıklarında alınacaktır. 2023-2024 Güz Dönemi için son başvuru tarihi 9 Ekim 2023’dir. Bu tarihten sonra gelen başvurular işleme alınmayacaktır.
  3. Başvuru’da:
  1. Lisans ve Lisansüstü öğrencileri için; “GTU Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölüm Başkanlığı”na
  2. Lisansüstü öğrencileri için; “GTU Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Ana Bilim Dalı'na

hitaben hazırlanmış dilekçe hazırlanmalıdır (Dilekçede GTU öğrenci numaranızı mutlaka eklenmelidir).

  1. Dilekçe ekinde:
  1. Gelinen üniversiteden temin edilmiş güncel tarihli ve onaylı transkript
  2. Gelinen üniversiteden temin edilmiş, intibakı talep edilen derslere ait güncel tarihli ve onaylı ders içerikleri
  3. İntibakı yapılacak derslere ilişkin dönüşüm tablosu

yer almalıdır

  1. Başvuru dilekçesinde tüm ders içeriklerinin (varsa haftalık olarak) verilmesi gerekmektedir.
  2. Eğer öğrencinin farklı okul veya fakültelerden almış olduğu dersler varsa dilekçesine her birinin içeriğini ve transkriptlerini eklemek şartıyla hepsi için tek seferde başvuru yapabilir.
  3. Öğrenci diğer okulda/okullarda almış olduğu ders içeriklerini GTÜ’de saydırmak istediği derslerin içerikleri ile karşılaştırarak örneği aşağıda verilen tabloyu (İntibakı yapılacak derslere ilişkin dönüşüm tablosuoluşturmalıdır. Tablonun bulunmadığı başvuru dilekçeleri kabul edilmeyecektir.
  4. Hazırlıklarını tamamlamış olan öğrenci, başvuru dilekçesinin resmi sürecini başlatmadan önce intibak komisyonu üyelerine danışmalıdır. Eksik bilgi ve belgelerini tamamlayıp, hataları varsa komisyon üyelerinin önerilerine uygun biçimde düzelttikten sonra bölüm sekreterliğine evrakını teslim etmelidir.
  5. Bu belgede yazan bilgilerin dışında öğrenci GTÜ Lisans Muafiyet ve İntibak Yönetmeliği maddelerini okumak, burada belirtilenleri adım adım takip ederek başvuru dilekçesi hazırlamakla yükümlüdür. Yönetmelikteki adımlar hakkında komisyon üyelerinin yönlendirmesi beklenmemeli, son aşamada kontrol amaçlı üyelere danışılmalıdır.

 

İntibak Komisyonu Üyeleri ve İletişim Bilgileri:

Arş. Gör. Burcu SOYGÜZELOĞLU, M Blok, 107-2, e-mail: bsoyguzeloğlu@gtu.edu.tr

Arş. Gör. Elif Bengi GÜNEŞ, M Blok, 107-2, e-mail: ebgunes@gtu.edu.tr

Arş. Gör. Göktuğ KÖSEAHMET, M Blok, 111, e-mail: gkoseahmet@gtu.edu.tr

Arş. Gör. Hatice Nur GÜMÜŞ, M Blok, 110, e-mail: haticenurgumus@gtu.edu.tr

Arş. Gör. Nüket İpek ÇETİN, M Blok, 110, e-mail: nipekcetin@gtu.edu.tr

Dr. Öğr. Üyesi Pınar Özyılmaz KÜÇÜKYAĞCI, M Blok, 213, e-mail: pozyılmaz@gtu.edu.tr

 


[1] 2 Üniversite ve bölümün resmi web sayfalarından ulaşılabilmektedir. Yönergeleri takip etmek ve dilekçeyi uygun formatta hazırlamak tamamen öğrencinin sorumluluğundadır.

Size daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için çerez politikamıza göz atabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız. Kabul ediyorum