Mimarlık Bölümü öğrencimiz EZGİ AVCI'nın Türkiye MimED ödülü

MimED  Mimarlık Eğitim Derneği Türkiye ödülleri sahiplerini buldu. Türkiye ve KKTC'deki Mimarlık Bölümlerinin katıldığı yarışmada, öğrencimiz EZGİ AVCI,   Doç. Dr. Ayla AYYILDIZ POTUR, Ar. Gör. Şebnem ÇAKALOĞULLARI, Ar. Gör. Aybala ÇAKMAKÇIOĞLU yürütücülüğünde gerçekleştirmiş olduğu "Duyulararası Akış / Transformation Among Senses" başlıklı "kiosk" projesi ile "Birinci Yıl Projeleri" kategorisinde ödüle hak kazandı. 469 projenin katıldığı yarışmada, birinci sınıf kategorisinde 6 proje ödüllendirilirken, öğrencimizin projesi, ikinci etkin ödül olan "Teşvik Ödülü"ne layık görüldü. Tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.

Bu yıl 15.si düzenlenen, Türkiye'nin saygın Mimarlık Bölümlerinin yanı sıra, uluslararası platformdaki Mimarlık Okullarından (Uni. Politécnica de Madrid, University of Greenwich) jüri üyelerinin değerlendirmesiyle belirlenen MimED ödülleri, Mimarlık Eğitimi ve profesyonel iş çevreleri açısından önemli bir başarı ölçütü olarak kabul görmektedir. Yarışmaya katılan projeler, öğrencilerin "Mimari Tasarım" derslerinde gerçekleştirmiş oldukları dönem projeleridir. GTÜ Mimarlık Bölümü, 5 yıldır mezun veren taze bir bölüm olmasına rağmen, ulusal ve uluslararası saygın yarışmalarda, bölüm öğrencileri 6. ödülünü kazanmıştır. Bölüm için oldukça değerli olan bu başarıda yer alan tüm öğrencilerimize, emeği geçen tüm akademisyenlerimize ve seçmeli dersi ile yarışmalara katılımı teşvik eden Öğr. Gör. Dr. İbrahim Türkeri'ye katkıları için teşekkür ederiz.            

Jüri Raporu'ndan

Kentsel yaşama katılımda çeşitli sorunlarla karşılaşan engellilere karşı geliştirdiği duyarlı tutum olumlu bulunmuştur. Bunun mekânsal yansımaları, seçilen biçim ve temsili güçlü bulunmuştur. Konumlandığı alan ve suyla kurduğu kesit ilişkisi olumludur.

Proje Açıklama Raporu'ndan

Kadıköy’de bir dert vardı! Engeller! Duyarlılık! Ne de çok zikredilse de hep arka planda kalmaktaydı. Sorunlar kendi içinde çözülmeye çalışılıyordu. Ancak bunun kente direkt, büyük fiziksel engeli olmalıydı. Kentte bir bedendi ve engelliydi engelsizler için. İşte dert duyarlılığı normalleştirmek değil… Aksine engelin vurgusuyla acıttırmasıydı. Bunu sağlamak için duyular arası bir geçiş, akış olması gerektiği düşünüldü ve duyuların dönüşümünün nasıl yapılacağına odaklanıldı. Kioskun yükseldiği alçaldığı noktalar, hafif kot farklarına dönüştü. Projede dönüşümün gerçekleştiği kıvrımlar, radyo tiyatrosunun yapılabileceği ve dinlenebileceği yerler oluşturuldu. Sebebi; görme engellilerin dışarı çıktıklarındaki korkularını yenmek ki bu duvar ve yer takipleriyle sağlanmaya çalışıldı. Bu amaçla kitapların okunarak, filmlerin izlenerek; ses kaydı yapılmasıyla bu dönüşüm pratik edilecek ve dönüşüm aralığında var olacaktı. Birinin takibi diğerinin yolu üzerine çıkan engeldi… denize dokunmalıydı kokusu, sesi, ağızdaki tuzlu tadı ile… duyuların dönüşümü devam ediyordu. Bunlar için rüzgarı içine alan parmaklıklar, dalgaların titreşimi için camlar …

Kadıköy sahiline dokunmuş ve konmuştu…

Yarışma ve Ödül alan proje hakkında detaylı bilgilere ulaşmak için belirtilen linkleri ziyaret edebilirsiniz.

http://www.arkitera.com/haber/28090/mimed-2016-ogrenci-proje-yarismasi-sonuclandi

http://www.mimed.org.tr/tr/haberler/4d4e9d00-440d-4c9b-971e-2997347d283c/mimed-2016-ogrenci-odulleri

https://flowhownow.wordpress.com/ezgi-avci/

https://flowhownow.wordpress.com/project-duualite-kadikoy/