Page 5 - 2016 Yılı Lisansüstü Programlar ve Tez Özetleri
P. 5
Rektörün Mesajı Message from The Rector
Üniversitelerin görevi, Ülkemizin ihtiyacı Apart from enhancing high quality human
olan üstün kalitede insan gücü resources, universities aim to conduct scientific
yetiştirmenin yanı sıra, bilimsel çalışma researches, build up research teams, provide
yapmak, araştırma kadroları oluşturmak, these teams with appropriate individuals and a
bu kadrolara uluslararası bilgi prestigious position within international
platformunda seçkin bir yer ve bireyler knowledge platform, present outputs of
kazandırmak, bilimsel düşünce ve scientific ideas and researches for the welfare
araştırmalardan elde ettiği ürünleri of their countries, and contribute to
ülkesinin ve tüm insanlığın yararına enrichment process of social, cultural and
sunmak ve toplumsal, kültürel ve economic life.
ekonomik zenginleşme sürecine katkıda
bulunmaktır. Postgraduate education has been launched in
many Turkish universities with the innovations
2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ile üniversitelere getirilen yenilikler introduced in universities by Higher Education Law of 2547. Standing for
çerçevesinde birçok üniversitede lisansüstü öğretim başlatılmıştır. Bilimsel scientific study and research teams, postgraduate education covers master
çalışma ve araştırma kadroları olarak da nitelendirebileceğimiz lisansüstü and doctorate programmes, and is coordinated by institutes founded within
öğrencilik, yüksek lisans ve doktora programlarını içermekte ve üniversite universities. Institutes are responsible for offering postgraduate
bünyelerinde kurulan enstitülerce yürütülmektedir. Enstitüler disiplinlerarası programmes and ensure smooth proceeding of researches in an
iletişimi ve eş güdümü sağlayarak lisansüstü programlar açmak ve interdisciplinary communication and coordination. By these scientific
araştırmaların yürütülmesini sağlamakla sorumludur. Üniversitelerin activities are universities graded scientifically and academically.
akademik seviyeleri Enstitülerin yapmış olduğu bilimsel çalışmalar ile
ölçülmektedir. Postgraduate education in engineering and science aims to improve
personal intellectual background in different fields of study, use scientific
Mühendislik ve Fen Bilimleri alanlarında yapılan lisansüstü eğitimin amacı, researches in providing access to know-‐how, offer effective education for a
farklı çalışma alanlarında kişisel entellektüel derinliği geliştirmek; bilimsel job career in education, research, industry and management as well as
araştırma yaparak bilgiye erişimi sağlamak; eğitim, araştırma, endüstri ve developing social skills such as leadership and communication. Therefore,
yönetimde kariyer için etkin eğitimi verebilmek ve öğrencilerin iletişim ve institutes and related departments shall guide students about master and
liderlik gibi yetilerini geliştirmektir. Bu nedenle, üniversitelerde yüksek doctorate programmes in fulfilling their objectives of broadening vocational
öğrenim gören gençlerimizin sahip oldukları mesleklerde ufuklarını horizons, fostering creativity and productivity in scientific and technical
genişletmek, yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak ve kendilerinin bilimsel ve fields.
teknik alanlarda çok daha üretken olmalarını sağlamak amacı ile seçtikleri
programlarda Enstitüler ve ilgili anabilim dalları yönlendirici olmalıdır.
3