Page 267 - GTU_FBEnst
P. 267

Mimarlık ABD Yüksek Lisans Programı                                                                              Architecture Major in Master of Science


         Tez Başlığı                                                                Thesis Title
         KARAAĞAÇ  TREN  İSTASYON  KOMPLEKSİ  LOKOMOTİF  BAKIM  ATÖLYESİ  KARAAĞAÇ  TRAIN  STATION  COMPLEX  LOCOMOTIVE  MAINTENANCE  UNIT
         YENİDEN İŞLEVLENDİRME / MİMARİ KORUMA PROJESİ                              ADAPTIVE REUSE / ARCHITECTURAL PROJECT
                                                     Öğrenci Adı / Student’s Name  Sevil TORUNBALCI

                                                Tez Danışmanı / Thesis Supervisor  Prof. Dr. Elif Özlem ORAL AYDIN

                                                        Eş-Danışman / Co-Advisor



                                            ÖZET                                                                       ABSTRACT
         Osmanlı Devleti’nin 19. Yüzyılda kaybettiği topraklar ve buna bağlı olarak değişen ulaşım  The lands that the Ottoman Empire lost in the 19th century and the transportation lines that
         hatları,  bazı  istasyon  yapılarının  işlevini  yitirmesine  sebep  olmuştur.  Özellikle  sınır  changed accordingly, caused some station structures to lose their original function. Architectural
         kentlerde, yapıldıkları dönemde bir erk göstergesi olarak kullanılan demiryolu yapılarında  design is considered as an important criterion in railway structures, which were used as a power
         mimari  tasarım,  önemli  bir  ölçüt  olarak  değerlendirilmektedir.  Bu  bağlamda  indicator in the period they were built, especially in border cities. When evaluated in this context,
         değerlendirildiğinde Edirne ili, sınır bölgesinde olmasının yanında mimari özellikleri ile  the province of Edirne is an important city with its architectural features and qualified examples
         nitelikli  dönem  örneklerinin  bulunduğu  önemli  bir  kenttir.  Edirne  ilinin  Bulgaristan  of the period, besides being in the border region. Located on the Bulgarian border of Edirne
         sınırında yer alan Karaağaç, karakteristik özelliklerini korumayı başarabilmiş bir istasyon  province,  Karaağaç  continues  to  exist  as  a  settlement  that  has  managed  to  preserve  its
         olarak varlığını sürdürmektedir. Demiryolu ulaşımında önemli bir durak olması nedeniyle  characteristic features. Karaağaç Train Station Complex, which was built in the Karaağaç area at
         19.yüzyıl sonu ile 20.yüzyıl başlarında Karaağaç mevkiinde inşa edilmiş olan Karaağaç Tren  the end of the 19th century and the beginning of the 20th century due to being an important stop
         İstasyon Kompleksi, günümüzde Trakya Üniversitesi Karaağaç Yerleşkesi olarak varlığını  in  railway  transportation,  continues  to  exist  as  Trakya  University  Karaağaç  Campus  today.
         sürdürmektedir. Kompleks yapılarından çalışmaya konu olan Karaağaç Lokomotif Deposu  Karaağaç Locomotive Unit, which is the subject of the study among its complex structures, was
         ise lokomotiflerin tamir, bakım ve onarımlarının yapılması için inşa edilmiştir. Çalışmanın  built for the repair, maintenance of locomotives. Within this study; First of all, the building, which
         amacı; öncelikle istasyon bakım atölyelerinin günümüze ulaşmış örneklerinden olan bu  is one of the surviving examples of station maintenance workshops, have been documented with
         yapının, mimari belgelenmesi ve mevcut izler ve dönem yapılarından geliştirilen analoljik  architectural drawings and restitution proposals have been suggested by supporting existing
         araştırmalarla  desteklenerek  restitüsyon  önerilerinin  geliştirilmesi  ve  yapının  yeniden  structure traces and analogical  researches and restoration proposals have been developed in
         işlevlendirilmesi  bağlamında  restorasyon  önerilerinin  sunulmasıdır.  Araştırma  yöntemi  the  context  of  adaptive  reuse  of  the  building.  The  research  method  can  be  summarized,
         yapının  saha  çalışması  ile  rölövelerinin  hazırlanması,  yapının  belgelenmesi,  arşiv  ve  preparation  of  survey  drawings,  documentation  of  the  building  during  the  fieldwork  at  the
         literatür  araştırmalarının  yapılması  şeklinde  özetlenebilir.  Yapılan  çalışmada,  yapının  building, archive and literature researches. In the study architectural suggestions about reuse of
         yaşatılması için özgünlüğü, mekânsal ve kitlesel bütünlüğü göz önünde bulundurularak  building within protection principles have been developed, considering the originality, spatial
         belirlenen sorunlara koruma kriterleri çerçevesinde yeniden kullanımına yönelik öneriler  and mass integrity of the building.
         geliştirmiştir.

                                                      Anahtar Kelimeler / Key-words  Karaağaç  Tren  Kompleksi,  Lokomotif  Bakım  Atölyesi,  Demiryolu  Mirası,
                                                                                    Koruma, Yeniden İşlevlendirme, Endüstri Mirası.
                                                      Tez Numarası / Thesis Number  767437
   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272