Page 16 - Teknovasyon Sayı 4
P. 16
ya yönelik dersler tercih ediliyor
değil mi?
Doğrudur. Birçoğumuz, okullarda
verilen yabancı dil dersleri ile en
fazla gramer bilgisi edinebiliyo-
ruz. Verilen ders filoloji, yani dil
biliminden başka bir şey olmuyor.
Bu nedenle birçoğumuz maalesef
“Anlıyor, ama Konuşamıyor’”
durumdayız.
Bu kapsamda, sadece konuşmaya
yönelik sınıflar oluşturma yoluna
gidiyoruz. Üniversitede ve birçok
İngilizcenin yanında diğer Üniversite kampüsünde verdiği- firmanın genel müdürlüğünde,
dillerde de eğitim veriyorsunuz miz konuşma derslerimizin konu- anadili İngilizce olan yabancı
sanırım. Bunlar hangileri? ları, genelde Öğretim Üyelerinin öğretmenlerimiz tarafından, katı-
Tabii ki. İngilizcenin yanında, kendi ana uzmanlık alanlarından lımcılarımızla “Hem Anlıyor, hem
Almanca, Fransızca, Rusça, İspan- seçilmektedir; mikrobiyoloji, de Konuşabiliyor” seviyelerine
yolca, Çince, Japonca başta olmak çevre, ekosistem ve küresel ısınma gelmiş bulunmaktayız. İşte bunu
üzere, hemen hemen tüm geçerli gibi bilimsel ders konuları tercih başardığımız anda biz de mutlu
dillerde eğitim vermekteyiz. Hatta edilmektedir. Eğitmenlerimizin oluyoruz.
kişilerin ilgi alanlarına göre özel
yabancıya Türkçe derslerimiz de donanımla derslere katılması sa-
oldukça talep görmektedir. Ül- yesinde, oldukça yüksek derecede
14 kemizde,iş veya başka sebeplerle verim alınmaktadır.
ikamet eden İngiliz, Alman, Arap
ve Suriyeli misafirlerimize de ko- Şubelerimizde, tüm eğitmenleri-
nusunda uzman eğitmenlerimizle miz herkese eğitim vermemekte-
Türkçe dersi de sunulmaktadır. dir. Örneğin; Çocuk gruplarında,
uzmanlık alanı ve tecrübesi
Eğitmenlerinizden bahsedelim “Çocuk” olan öğretmenler ders
biraz isterseniz. Kaç tane yaban- vermektedirler. Çocuk psikolojisi
cı, kaç tane Türk eğitmeniniz konusunda sertifika almış ve bu
bulunmaktadır? konuda tecrübeli eğitmenlerimiz,
Full-Time ve Part-Time olmak hangi yaşta hangi oyun türleri ile Son olarak söylemek
üzere, toplamda 112 eğitmenimiz daha etkin sonuçlar alındığını bi- istedikleriniz nelerdir?
bulunmaktadır. Bunların 74’ü limsel düzeyde analiz ederek ders- Yabancı dil öğrenmek isteyen
Türk, 38’i yabancı uyrukludur. lere girmektedir. Benzer şekilde kişiler, neye gereksinim duyduk-
Yabancı eğitmenlerimizin de 23’ü, sadece sınav odaklı eğitimlerimiz larını iyi analiz etsinler. Gitmek
anadili İngilizce olan (native) için, bu konuda yıllarca çalışmış istedikleri dil kurslarında yabancı
öğretmenlerden oluşmaktadır. ve sınav kazandırmış, kendi adına öğretmen var mı, varsa hangi ülke
Eğitmenlerinizin kalitesi ve basılı kitabı olan, YDS, TOEFL, vatandaşı olduklarını muhakkak
yeterlilikleri hakkında söylemek IELTS gibi sınavlarda uzman eğit- sorsunlar ve de tanışsınlar. Sınıf-
istedikleriniz nelerdir? menlerimiz görev yapmaktadır. ları dolaşıp, eğitime uygun olup
Eğitmenlerimizin genel bilgi Bunun dışında; Sadece üst düzey olmadıklarını görsünler. Yoksa her
düzeyi üst seviyelerde olup, özel yönetici kadroları (CEO, Genel yıl sokağa atılan paraya ve daha
mesleki alanlarda da İngilizce eği- Müdür Yardımcısı vs) için 4 kişilik da önemlisi boşa giden zamana
timi verebilecek durumdadırlar. VIP Eğitmen Kadromuz hali yenisini eklemekten başka bir şey
Üniversite Akademik Personeline, hazırda görev yapmaktadır. yapmayacaklarını bilsinler.
havacılık mensuplarına, banka- Üniversitede de iş hayatında da Dil öğrenmek isteyen herkese,
cılara, kuyumculara, turizm çalı- daha kişiye özel, genelde iletişi- sonunda “Anlıyorum ve de Konu-
şanlarına yönelikmesleki konuşma şuyorum” diyebilecekleri eğitimler
diliyorum.
eğitimleri verilmektedir. Örneğin; mi kolaylaştırmak için konuşma-
BU BİR EDITORIAL İLANDIR.