Page 57 - SBE_Katalogu 2014
P. 57

İşletme ABD Yüksek Lisans Programı                                                                 Master of Business Administration

Tez Başlığı                                                                          Thesis Title

ELEKTRONİK TİCARETTE GÜVEN VE SADAKATE ETKİ EDEN FAKTÖRLER: FACTORS AFFECTING THE ELECTRONIC COMMERCE TRUST AND
BİR UYGULAMA                                                                         LOYALTY: A PRACTICE

                   Öğrenci Adı / Student’s Name Aslı YILMAZ
              Tez Danışmanı / Thesis Supervisor Doç. Dr. Hakan KİTAPÇI

                        Eş-Danışman / Co-Advisor

                                        ÖZET                                                                              ABSTRACT

Online yöntemlerin hızla ilerlemesiyle yepyeni bir ekonomik dönem başlamıştır.       Rapid advances in online media have started a new economic period. With this
Bu değişimle beraber; ülke sınırları yok olmuş, müşteriler kendilerini bambaşka      change, national borders have disappeared; customers and companies have found
bir piyasa içinde bulmuş ve firmalar bütün ülkeleri bir bütün sayarak                themselves in a completely different market applications of counting all the
uygulamalarını internet üzerinden sürdürmüşlerdir. Bu bağlamda çalışmanın            countries all over the internet continued. In this context, to study the factors
konusu elektronik ticarette güven ve sadakate etki eden faktörler ele alınarak       affecting electronic commerce are considered in the trust and loyalty. Explaining the
değerlendirilmiştir. Çalışmanın amacı elektronik ticaretin günümüzdeki yerini        purpose of the study revealed the location of the current electronic commerce,
ortaya koyarak, elektronik ticarette güven ve sadakate etki eden faktörlerin         electronic commerce is aimed to investigate the factors that affect the trust and
ortaya konulması amaçlanmaktadır. Çalışma geniş kapsamda literatür taraması          loyalty. A large range of Work prepared by literature. With data collected through a
yapılarak hazırlanmıştır. 450 üniversite öğrencisine anket yoluyla toplanan          questionnaire to 450 college students about our research, hypotheses were tested.
verilerle araştırmamızdaki ilgili hipotezler test edilmiştir. Bu çalışma kapsamında  The survey administered internationally recognized scales are derived from the
yapılan bir araştırmada da en önemli sadakat faktörü, güven unsuru çıkmıştır.        article, and have high levels of reliability. In a study conducted in this study the most
Dolayısıyla bu araştırma kapsamında çıkan diğer araştırma bulguları ancak güven      important loyalty factor, the trust factor is increased. Therefore, the scope of this
unsuru sağlandığında e- ticarette başarı unsuru olarak çıkacaktır. Açıklanan         study but other research findings provided an element of trust in e-commerce
toplam varyans %88'dir. En düşük yükleme oranı 0,454 en yüksek 0,868 olarak          success factors when it will come out as. The total variance explained was 88%. The
saptanmıştır. Analiz sonuçlarına göre marka gücü, güvenirlik, öneriler,              lowest loading ratio was found to be 0.868 0.454 highest. According to the results of
değişkenleri (P<0,01) müşteri güvenini olumlu olarak etkilerken navigasyon ve        brand strength, reliability, recommendations, variables (P<0.01) positively affect
topluma yönelik algı olumsuz olarak etkilenmektedir (P< 0,01). Gizlilik, sipariş     customer confidence in the navigation and perception of society is adversely
yönetime ve hatasız hizmet sunma müşteri güvenini etkilememektedir. Müşteri          affected (P<0.01). Privacy, order management and provide flawless service does not
sadakatini en çok etkisi olan bağımsız değişkenin 0,164 beta değeriyle marka         affect the customer's trust. Having the most impact on customer loyalty beta value of
gücü olduğu görülmektedir. Bir diğer bulgu da müşteri güveninin müşteri              0.164 with the brand strength of the argument seems to be Another finding olrak

                                                                                                                                                                                     57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62