Doç. Dr. İnci DURSUN
İşletme

İnci DURSUN
Telefon
(262) 605 14 60
E-Posta
incidursun@gtu.edu.tr
Ofis
İşletme Binası, 207
Çalışma alanları
Sosyal pazarlama, Tüketici davranışları, Tutum, tutum değişimi, ikna Tüketim-çevre-toplum ilişkisi Sorumlu tüketim

ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANAN MAKALELER:

  • TÜMER EBRU, DURSUN İNCİ, GÖKMEN KÖKSAL CANSU, DURMAZ AHMET (2024). Conceptualizing Barriers to Individual Recycling: A Qualitative Study with Multiple Stakeholders in Türkiye. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing, Doi: 10.1080/10495142.2024.238408
  • DURSUN İNCİ, TÜMER EBRU, YÜRÜYEN KILIÇ HEDİYE (2024). Roles of mobile applications in removing barriers to individual recycling: Case of Türkiye. Environmental Research and Technology, 7, 97-107., Doi: 10.35208/ert.1317616
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, TUĞER AHMET TUĞRUL (2019). Overcoming the psychological barriers to energy conservation behaviour: The influence of objective and subjective environmental knowledge. International Journal of Consumer Studies, 43(4), 402-416., Doi: 10.1111/ijcs.12519
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, TUĞER AHMET TUĞRUL (2018). Çevreci Tüketim Davranışı: Boyutları ve Ölçümü. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(3), 42-66., Doi: 10.25287/ohuiibf.403831
  • DURSUN İNCİ, Belit Meryem (2017). Bir Sosyal Pazarlama Hedefi Olarak Enerji Tasarrufu ve Ölçümü. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(3), 130-153., Doi: 10.25287/ohuiibf.301050
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, GÖKMEN KÖKSAL CANSU, TUĞER AHMET TUĞRUL (2016). Pro-environmental Consumption: Is it Really all about the Envıronment?. Journal of Management Marketing and Logistics, 3(2), 114-114., Doi: 10.17261/Pressacademia.2016219940
  • KOÇAK ALAN ALEV, DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, AYDIN KENAN, Anlağan Fikret (2016). What Influences the Repurchase Intention for Luxury Brands? The Relative Impacts of Luxury Value Dimensions. International Business Research, 9(5), 11, Doi: 10.5539/ibr.v9n5p11
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU (2013). Resistance to Persuasion in an Anti -consumption Context: Biased Assimilation of Positive Product Information. Journal of Consumer Behaviour, 12(2), 93-101., Doi: 10.1002/cb.1422
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, KOÇAK ALAN ALEV, SEZEN BÜLENT (2011). Store Brand Purchase Intention: Effects of Risk, Quality, Familiarity and Store Brand Shelf Space. Journal of Global Strategic Management, 5(2), 113-123
  • TÜMER KABADAYI EBRU, DURSUN İNCİ, Çipli Çiğdem (2007). The Effects of Marketing Mix Strategies on Brand Equity Mobile Phone Sector. Journal of Global Strategic Management, 1(2), 74-80.
B. ULUSLARARASI BİLİMSEL TOPLANTILARDA SUNULAN VE BİLDİRİ KİTAPLARINDA (PROCEEDINGS) BASILAN TAM METİN BİLDİRİLER :
  • YÜRÜYEN HEDİYE, TÜMER KABADAYI EBRU, DURSUN İNCİ (2022). EXTENDING NORMATIVE APPROACH FOR PROMOTING DISTINCT SUSTAINABLE CONSUMPTION PRACTICES: COST-BENEFIT EVALUATIONS. 8. International Congress on Economy Administration and Market Surveys
  • YÜKSEL MEHMET, TÜMER EBRU, DURSUN İNCİ (2023). TÜRKİYE’DE GERİ DÖNÜŞÜM MESAJLARINDA KULLANILAN ÇERÇEVELEME YAKLAŞIMLARI: DİJİTAL AFİŞLER ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. International Conference on Empirical Economics and Social Sciences
  • TÜMER KABADAYI EBRU, DURSUN İNCİ, YÜRÜYEN HEDİYE (2022). Kadın Girişimciliğinde Motivasyonlar ve Engeller: Deneyimli Kadın Girişimcilerin ve Girişimci Adaylarının Algıları. 21st International Business Congress
  • DURSUN İNCİ, Aralık Elif, Karataş Gizem (2020). Sürdürülebilirlik Perspektifinden Ürün Kullanım Ömrü: Ürün Eskime Fazlarının Belirlenmesine Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. ISLC2020 ULUSLARARASI SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM KONFERANSI
  • Yüksel Mehmet, DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU (2019). Geri Dönüşüm Davranışına Etki Eden Faktörler: Bir Literatür Taraması. II. International Conference on Empirical Economics and Social Sciences (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  • Çakır Zehra, DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU (2019). ”AMAN BİR TATSIZLIK ÇIKMASIN”: TÜKETİCİLERİ ŞİKAYETTE BULUNMAKTAN ALIKOYAN FAKTÖRLER. II. International Conference on Empirical Economics and Social Sciences (ICEESS’ 19)
  • DURSUN İNCİ (2019). TÜKETİM BENCİLLİĞİNİN AZALTILMASI MÜMKÜN MÜ? SOSYAL İKİLEM PERSPEKTİFİNDEN BİR İNCELEME. İKSAD III. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, Gündüz Sema (2018). Consumer Identity Inventory: A New Tool for Segmenting Online Consumers?. 14th International Strategic Management Conference
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, TUĞER AHMET TUĞRUL (2017). Application of Value-Belief-Norm Theory to Responsible Post Consumption Behaviors: Recycling and Reuse. International Congress of the New Approaches and Technologies for Sustainable Development TÜMER KABADAYI EBRU, DURSUN İNCİ, TURHAN GÜLDEN (2005). Factors Impacting on Brand Trust in Strategic Brand Management. International Strategic Management Conference
C YAZILAN ULUSAL/ULUSLARARASI KİTAPLARDAKİ BÖLÜMLER:
  • Perspectives on Stress and Wellness Management in Times of Crisis, Bölüm adı:(Impulsive Buying as a Response to COVID-19-Related Negative Psychological States) (2023)., DURSUN İNCİ, YÜRÜYEN KILIÇ HEDİYE, ARALIK ELİF, IGI Global, Editör:Bansal, Rohit, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 22, ISBN:9781668485651, İngilizce(Bilimsel Kitap)
  • Perspectives on Stress and Wellness Management in Times of Crisis, Bölüm adı:(Does Voluntary Simplicity Lifestyle Support Psychological Resilience During Crises?: Evidence From the COVID-19 Pandemic) (2023)., YÜRÜYEN KILIÇ HEDİYE, DURSUN İNCİ, TÜMER EBRU, IGI Global, Editör:Bansal, Rohit, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 25, ISBN:9781668485651, İngilizce(Bilimsel Kitap)
  • Dealing with Socially Responsible Consumers, Bölüm adı:(Are They Actually Sustainable? The Social Desirability Bias in Sustainable Consumption Surveys) (2022)., DURMAZ AHMET, DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, Palgrave Macmillan, Editör:Jishnu Bhattacharyya, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 564, ISBN:978-981-19-4457-4, İngilizce(Bilimsel Kitap)
  • Applied Social Science Approaches to Mixed Methods Research, Bölüm adı:(Mitigating the Effects of Social Desirability Bias in Self-Report Surveys: Classical and New Techniques) (2020)., Durmaz Ahmet, DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, IGI GLOBAL, Editör:Mette Lise Baran, Janice Elisabeth Jones, Basım sayısı:1, ISBN:9781799810254, İngilizce(Bilimsel Kitap)
  • Bussiness Management Practices, Bölüm adı:(WHEN TO CONSIDER SOCIAL DESIRABILITY BIAS (SDB) IN CONSUMER BEHAVIOR STUDIES?A REVIEW ON SDB-VULNERABLE CONCEPTS) (2019)., DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, DURMAZ AHMET, IJOPEC Publication, Editör:DUYGU FIRAT, OSMAN YILMAZ, DETELINA SMILOVA, Basım sayısı:1, ISBN:978-1-912503-87-2, İngilizce(Bilimsel Kitap)
  • Ethics, Social Responsibility and Sustainability in Marketing, Bölüm adı:(Psychological Barriers to Environmentally ResponsibleConsumption) (2019)., DURSUN İNCİ, Springer, Editör:Ipek Altinbasak-Farina, Sebnem Burnaz, Basım sayısı:1, ISBN:978-981-13-7924-6, İngilizce(Bilimsel Kitap)
  • Tüketici Yazıları V, Bölüm adı:(SORUMLU TÜKETİM: NEDEN? NASIL?) (2016)., DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, TUĞER AHMET TUĞRUL, TÜPADEM, Editör:Prof. Dr. Müberra Babaoğul Prof. Dr. Arzu Şener Dr. Esna Betül Buğday, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 225, ISBN:978-975-491-431-3, Türkçe(Bilimsel Kitap)
  • Tüketici Yazıları IV, Bölüm adı:(Tüketiciler Nasıl Direnç Gösterir? İkna Mesajlarına Karşı Kullanılan Direnç Mekanizmaları) (2014)., DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, TÜPADEM, Editör:Babaoğul, Müberra , Şener, Arzu, Buğday, Esna Betül, Basım sayısı:1, ISBN:978-605-88778-4-9, Türkçe(Bilimsel Kitap)
D. ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANAN MAKALELER :
  • DURSUN İNCİ, TÜMER EBRU, ARALIK ELİF (2023). Assessing the Impacts of Opportunity Cost-Related Regret on Experiential Value and Revisit Intention in a Restaurant Setting. Current perspectives in social sciences (Online), 27, 304-311., Doi: 10.5152/JSSI.2023.23515
  • TÜMER EBRU, DURSUN İNCİ, GÖKMEN KÖKSAL CANSU, DURMAZ AHMET, Yüksel Mehmet (2023). BİREYSEL GERİ DÖNÜŞÜM DAVRANIŞI ÖNÜNDEKİ ENGELLER ÜZERİNE SİSTEMATİK LİTERATÜR TARAMASI. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 14(52), 800-835., Doi: 10.35826/ijoess.3262
  • KARATAŞ GİZEM, DURSUN İNCİ, GÖKMEN KÖKSAL CANSU (2022). FENOMEN PAZARLAMASINDA TÜKETİCİ SATIN ALMA NİYETİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER: PARASOSYAL ETKİLEŞİMİN ETKİLERİ VE ÖNCÜLLERİ. Marmara University, 76(2), Doi: 10.54452/jrb.1125520
  • DURSUN İNCİ, GÖKMEN KÖKSAL CANSU, TÜMER KABADAYI EBRU (2022). COVID-19 Salgını Döneminde Sürdürülebilir Tüketim Davranışlarında Yaşanan Değişim. Yonetim ve Ekonomi Arastirmalari Dergisi - Journal of Management and Economics Research, 20(3), 302-324., Doi: 10.11611/yead.993014
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, YÜRÜYEN HEDİYE (2022). Bilimsel Araştırmalarda İnternet Temelli Anketlerin Kullanımı: Akademisyenlerin Görüş, Tercih ve Kaygıları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 1-23., Doi: 10.17494/ogusbd.962271
  • DURSUN İNCİ, GÖKMEN KÖKSAL CANSU, TÜMER KABADAYI EBRU, AKÇÖLTEKİN NEŞE (2020). X ve Y Kuşaklarının Çevrim İçi Alışveriş Eğilimleri: Z Kuşağıyla Etkileşimin Ilımlaştırıcı Rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 34(4), 1377-1405.
  • DURSUN İNCİ (2020). Çevreci Tüketime Yönelik Sosyal Pazarlama Kampanyalarında Bölümlendirme Kriteri Olarak Yaş. Turkish Studies-Social Sciences, 15(2), 185-200., Doi: http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.40036
  • DURSUN İNCİ (2020). Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesi Uygulamasına Gösterilen Tutumsal ve Davranışsal Desteğin Açıklanmasına Yönelik Model Önerisi. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 129-148.
  • DURSUN İNCİ, ALNIAÇIK ÜMİT (2019). Likert Ölçeklerinde Etiketleme Kararları: Kullanılan Etiketler Ölçüm Sonuçlarına Etkiler mi?. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(33), 148-196., Doi: 10.14520/adyusbd.549447
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, CEYLAN KUTALMIŞ EMRE, GÖKMEN KÖKSAL CANSU (2019). Russian Consumers Responses to Turkish Products: Exploring the Roles of Country Image, Consumer Ethnocentrism, and Animosity. Business and Economics Research Journal, 10(2), 499-515., Doi: 10.20409/berj.2019.182
  • DURSUN İNCİ (2019). Türkiye de Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesi Uygulamasına Yönelik Tüketici Tepkilerinin Belirlenmesi (Exploring The Consumer Responses to Plastic Bag Fee in Turkey). İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(1), 427-446., Doi: 10.20491/isarder.2019.609
  • TUĞER AHMET TUĞRUL, DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU (2018). Çevreci Tüketim Davranışı: Etkili Faktörler ve Teorik Açıklamalar. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 2978-3007
  • DURSUN İNCİ, GÖKMEN KÖKSAL CANSU, TIĞLI MEHMET (2018). Alışveriş Merkezlerinde Deneyimsel Değer: Tanımı, Boyutları ve Ölçümü. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(3), 1940-1968., Doi: 10.15869/itobiad.443677
  • DURSUN İNCİ, Gündüz Sema (2016). Türkiye de Sorumlu Tüketim Davranışı Üzerine Araştırmalar UlusalMakaleler ve Lisansüstü Tezler Üzerine Bir Derleme. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4), 1365-1391.
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, CEYLAN KUTALMIŞ EMRE (2015). Karara Varma İhtiyacı Ölçeğinin Türkçe Versiyonu Geçerlilik ve Güvenilirlik Değerlendirmesi. İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(3), 113-128.
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU, CEYLAN KUTALMIŞ EMRE (2014). Alman Tüketicilerin Türk Malı Satın Alma Niyetleri Ülke İmajı ve Tüketici Etnosentrizminin Etkileri Üzerine Bir Araştırma. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 22
  • DURSUN İNCİ, ALNIAÇIK ÜMİT, TÜMER KABADAYI EBRU (2013). Tüketici Karar Verme Tarzları Ölçeği Yapısı ve Boyutları. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(19), 293-304.
  • DURSUN İNCİ, TÜMER KABADAYI EBRU (2012). Tüketicilerin İkna Çabalarına Karşı Gösterdikleri Direnç Tutum Gücü Tutum Yönü ve Mesaj Gücünün Etkileri Üzerine Deneysel Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8(16), 75-97.
  • DURSUN İNCİ, KAZAN HALİM (2008). Aile Üyelerinin Aile Satın Alma Kararlarına Etkileri İstanbul Uygulaması. Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 8(15), 227-248.
  • TÜMER KABADAYI EBRU, DURSUN İNCİ (2007). Determinants Of Brand Loyalty And The Link Between Brand Loyalty And Price Tolerance. Boğaziçi Journal, 21(1-2), 21-36.
DİĞER YAYINLAR
  • DURSUN İNCİ (2017). Bilge Tüketicilerle Sürdürülebilir Bir Gelecek. Anahtar Verimlilik Dergisi, 29(339), 11-14. (Ulusal) (Hakemsiz) (MAKALE Özgün Makale)

ELİF ARALIK Fonksiyonel Olmayan Tüketici Davranışlarında Duygusal Zekânın Rolü

DİLARA DÖNMEZ Genç Tüketicilerin Geri Dönüşüm Davranışını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma

GİZEM KARATAŞ Bağlanma Stilleri Ve Tüketici Davranışı Arasındaki İlişki

AHMET DURMAZ Sosyal Kabul Arzusu Yanlılığı: Ölçek Karşılaştırmasına Yönelik Deneysel Bir Araştırma

ZEHRA ÇAKIR Şikayetten Kaçınma Davranışı: Psikolojik Ve Durumsal Faktörlerin Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma

NEŞE AKÇÖLTEKİN Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Tüketici Algısına Etkileri

  • Doktora: Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü 2006-2012
  • Yüksek lisans: Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü 2003-2006
  • Lisans: Niğde Üniversitesi Aksaray İİBF 1999-2003