Dr. Selen BAKIŞ
İşletme

Selen BAKIŞ
Telefon
(262) (0262)6051366
E-Posta
sbakis@gtu.edu.tr
Ofis
İşletme Binası, 127
Çalışma alanları
Yeşil Tüketim, Sembolik Tüketim, Tüketici Davranışları, Dijital Pazarlama

Bildiriler

1. Bakış, S., Kitapçı, H. (2024). The role of green advertising strategies on consumers' attitude and purchase intention, 6. International Mediterranean Congress, August, 13-15, Rome, Italy (Tam Metin Bildiri)

2. Bakış, S.,Kitapçı, H. (2022). What does green clothing mean to consumers? The role of the desire for consumer products, 17th International Strategic Management Conference, Tirana, Albania.

3. Bakış, S., Kitapçı, H. (2021). The impact of perceived symbolic meanings on adoption of green clothing and moderating role of fixed mindset, Pearson Journal; International Social Sciences and Humanities Congress, Nevşehir, Capadoccia.

4. Bakış, S., Kitapçı, H. (2020). Yeşil reklamların tüketici satınalma niyetine etkisinde tüketici düşünce tarzlarının rolü, Akdeniz 3. Uluslarararası Sosyal Bilimler Kongresi, Girne, Kıbrıs.

5. Bakış, S., Alan, A. K., Kabadayı, E. T. (2019). İşlevsel ve duygusal reklamların akıllı saatlerin benimsenmesine etkisi ve tüketicilerin zihinsel bakış açılarının rolü, II. BOR Conference, İzmir.

6. Alan, A. K., Kabadayı, E. T., and Bakış, S. (2018).The effects of experiential motives and trust on adoption of online music services, 14th International Strategic Management Conference, Prague, Czech Republic.

7. Kabadayı, E. T., Alan, A. K., and Bakış, S. (2018). The role of ignored motivators: intrinsic motivations’ effects on intention of using mHealth apps, 160; 23. Pazarlama Kongresi, Kocaeli.

8. Alan, A.K., Kabadayı, E. T., Bakış, S., and İldokuz, S. I. (2017). The role of individual factors on online shopping behavior, 13th International Strategic Management Conference, Podgorica, Montenegro.

Makale ve Kitap Bölümleri

1. Bakış, S., Kitapçı, H. (2023). Why do consumers purchase green clothing? Investigating the symbolic meanings beyond social status and the role of consumer mindset, Journal of Fashion Marketing and Management, 27 (4), 710-738. (SSCI’de taranan dergi)

2. Alan, A. K., Kabadayi, E. T., and Bakış, S. (2019). Creating experience in digital music services: the role of personal innovativeness and mobility. In Structural Equation Modeling Approaches to E-Service Adoption (pp. 125-147). IGI Global. (Kitap Bölümü)

3. Kabadayi, E. T., Alan, A. K., and Bakış, S. (2019). The role of ignored motivators: intrinsic motivations’ effects on intention of using mHealth apps, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 23, 1-19.

4. Alan, A.K., Kabadayi, E. T., Bakış, S., Can, Y., Şekerin, M. C. (2017). Generating and assessing consumer’s innovation adoption through consumer innovativeness, innovation characteristics and
perceived brand innovativeness. International Journal of Marketing Studies, (9) 6, 68- 81.

5. Alan, A.K., Kabadayi, E. T., Bakış, S, İldokuz, S. I. (2017). The role of individual factors on online shopping behavior. Journal of Business, Economics and Finance (JBEF), 6 (3), 200-215.

  • Doktora: Gebze Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı, İşletme (2016- 2024)
  • Yüksek lisans: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce İşletme Anabilim Dalı, İngilizce İşletme Yönetimi (2013-2016)
  • Lisans: İzmir Ekonomi Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Finansman, burslu (2007-2011)
    İzmir Ekonomi Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Çift Anadal Programı (2007-2011)