Öğretim Görevlisi
Doktor Melike ERDİL
Türkçe

- Telefon
- (262) 605 15 29
- E-Posta
- merdil@gtu.edu.tr
- Ofis
- A Blok, 2.Kat-Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
- Çalışma alanları
- Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi, Türkçe Eğitimi, Çocuk Edebiyatı
Uluslarası Bilimsel Toplantılar
Oturum Başkanı, II.International Congress of New Searches in Social Sciences, June 08-09, 2024, Istanbul.
Bilim Kurulu Üyesi, II. Teaching Turkish as a Heritage and Foreign Language, September 21-22, 2024, Istanbul.
Sözlü Bildiri Sunumu,Türk-Özbek Araştırmacıların Gözünden Türkçe Öğretimi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Günlüğü-4, 17 Mayıs 2021, Ankara.
Sözlü Bildiri Sunumu, Cumhuriyetin 100.Yılında-Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi 5. Öğrenci Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü ve Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 04-05 Aralık 2023, Ankara.
Uluslararası Üniversitelerin E-Kütüphanelerinde Taranan Akademik Yayımlar
USA, Colorado State University Libraries. (colostate.primo.exlibrisgroup.com) [ISBN-6052238658].
Deutschland, Die Universitätsbibliothek der Technischen Universität Dortmund.(katalog.ub.tu-dortmund.de) [ISBN: 9786052238653].
Belgium, Universiteit Gent. (lib.ugent.be) [ISBN:605-2238-65-8].
Indonesia, Perpustakaan Universitas Pendidikan Indonesia. (oalib-perpustakaan.upi.edu)
Uluslararası Bilimsel Dergilerde Hakemlik
Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı Millî Eğitim Dergisi.
International Journal of Teaching Turkish as a Foreign Language.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi.
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
A1. Erdil, M. (2017). Türkçe Okutmanlarının Yabancı Öğrencilerin Türkçe Yazma Becerisine Karşı Öznel Algıları. Turkish Studies, 12(28), 281-306.
A2. Erdil, M. (2017). Yabancı Öğrencilerin Türkçe Yazma Becerisine Karşı Öz Yeterlik Algıları. Turkophone, 4(2), 87-101.
A3. Erdil, M. (2018). ‘Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesinde’ Yer Alan Yeterlik ve Dil Hâkimiyeti Hatalarının Olgubilim Deseninde Değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science, 6(65), 618-631.
A4. Erdil, M. (2018). Türkçe Okutmanlarına ve Yabancı Öğrencilere Göre İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitaplarında (A1-A2) Kültür Aktarımı. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(1), 337-357.
A5.Kara, M. ve Erdil, M. (2018). Yabancı Öğrencilere Göre Türkçe Öğretiminde Öğreticilerin, Öğrencilerin ve Çağdaş Medyanın Rolü. The Journal of Academic Social Science, 6(75), 604-622.
A6. Erdil, M. (2018). ‘Çocuk Sesi’ Dergisinin İlk 50 Sayısı Üzerine Bir İnceleme. Zeitschrift für die Welt der Türken/ Journal of World of Turks,10(2), 33-56.
A7. Erdil, M. (2018). Yabancılara Türkçe Öğreten Okutmanların Önem Verdikleri Yabancı Dil Öğretim Yöntemi. International Journal Language Academy, 6(3), 83-105.
A8. Erdil, M. (2018). Türkiye Cumhuriyeti'nin Latin Harfleri İle Çıkan İlk Çocuk Dergisi Üzerine Bir Değerlendirme. International Journal of Childrens Literature and Education Researches, 2(1), 8-23.
A9. Erdil, M. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kuruluna Bağlı 209 Üniversitede Yabancılara Türkçe Öğretimi. The Journal of International Social Research, 11(60), 93-112.
A10. Erdil, M. (2019). İBB İSMEK’te Görev Alan Türkçe Eğitmenlerinin İSMEK Yabancılar İçin Türkçe Kursuna Yönelik Değerlendirmeleri. Journal of International Management and Social Researches, 6(11), 15-37.
A11. Erdil, M. (2019). İstanbul Büyükşehir Belediyesi Hayat Boyu Öğrenme Merkezi İSMEK Bünyesinde Yabancılar İçin Türkçe Kursu. International Journal of Teaching Turkish as a Foreign Language, 2(1), 23-54.
A12.Erdil, M. ve Açık, F. (2021). Türkiye Maarif Vakfı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı İle Türkçe Öğretim Setlerinde Dil Bilgisi İçeriklerinin İncelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 9(4), 129-161.
B.1. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan özet bildiri metinleri:
B1.1.Erdil, M. (2015). Yabancı Öğrencilerin Türkçeyi Öğrenirken Anlatma Becerilerinde (Konuşma-Yazma) Yaşadıkları Sorunlar: Fenomenolojik Bir Yaklaşım. VIII. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, p.117, October 01-03, 2015, Istanbul.
B1.2.Erdil. M. (2017). Yabancı Öğrencilerin Türkçe Yazma Becerisine Karşı Öz Yeterlik Algıları. III. International Congress of Teaching Turkish as a Foreign Language, p.49, May 19-21, 2017, Tirana.
B1.3.Erdil, M. (2018). Yabancı Öğrencilerin Türkçe Okuma Becerisine Karşı Kaygı Düzeyinin Belirlenmesi. XI.Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, p.77, October 04-06, 2018, Ankara.
B1.4.Erdil, M. (2018). İstanbul Büyükşehir Belediyesi Hayat Boyu Öğrenme Merkezi İSMEK Bünyesinde Yabancılar İçin Türkçe Kursu. IV.International Congress of Teaching Turkish as a Foreign Language, p.10, October 12-13, 2018, Ukraine.
B.2. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan tam bildiri metinleri:
B2.1.Erdil, M. (2018). Yabancı Öğrencilerin Türkçe Konuşma Becerisine Karşı Kaygı Düzeyinin Belirlenmesi. I.International Congress on Language-Culture and History, ISBN: 978-605-68150-7-2, (pp.134-144). October, 05-06, 2018, Istanbul.
B2.2.Erdil, M. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Lisans Dersi mi, Bilim Dalı mı, Sertifika Programı mı? V.International Congress of Teaching Turkish as a Foreign Language,ISBN: 978-605-2238-18-9, (pp.119-151), June 25-26, 2019, Athens.
B2.3.Erdil, M. (2024). Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin Türkçe Ders Kitaplarındaki Günlük İfadeler Bölümünde Dil Kullanımı. II. International Rumeli Congress of Social and Educational Sciences, ISBN: 978-625-6997-31-8, (pp.515-527), April 27-29, 2024, Istanbul.
B2.4.Erdil, M. (2024). 1984 Yılında Yayımlanan Sermet Sami Uysal'ın Yabancılara Türkçe Dersleri 1-2-3. IV. International Congress of New Horizons in Social Sciences, ISBN: 978-625-99767-7-8, (pp. 133-145), May 11-12, 2024, Istanbul.
B2.5. Erdil, M. (2024). Yabancılara Türkçe Öğretmek Amacıyla 1995 Yılında Yayımlanan Türkçe Öğreniyoruz 1-6 Ders Kitapları. II. International Congress of New Searches in Social Sciences, ISBN: 978-625-99767-9-2, (pp.107-115), June 08-09, 2024, Istanbul.
B1.6.Erdil, M. (2025).Yabancı Öğrencilerin Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin Türkçe Ders Kitabının Ünite Etkinlikleri Üzerine Değerlendirmeleri..5.Eğitim Araştırmaları Kongresi, e-ISBN: 978-605-2386-66-8, (pp.203-219), October 18, 2024, Istanbul..
C2. Yazılan uluslararası kitaplardaki bölümler:
C2.1. Erdil, M. (2016). Yabancı Öğrencilerin Türkçeyi Öğrenirken Anlatma Becerilerinde (Konuşma-Yazma) Yaşadıkları Sorunlar: Fenomenolojik Bir Yaklaşım. Selahattin Dilidüzgün (Ed.), Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi içinde (ss.472-485).ISBN:978-605-170-119-6.Ankara: Anı Yayıncılık.
C2.2. Erdil, M. (2020). Yabancı Öğrencilerin Türkçe Okuma Becerisine Karşı Kaygı Düzeyinin Belirlenmesi. Gülsûn Leyla Uzun, B. Ümit Bozkurt, Elif Arıca Akkök, Özlem Dağ Tarcan (Ed.), Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar içinde (ss. 257-276). ISBN: 978-605-136-479-7.Ankara: Ankara Üniversitesi TÖMER.
C2.3. Erdil, M. (2023). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Metin Seçimi ve Kültürel İçerikler. Yağmur Özge Uğurelli, Buket Dedeoğlu Orhun (Ed.), Türkçe Öğretiminde Okuma Eğitimi El Kitabı içinde (ss.241-263). ISBN: 978-625-6890-19-0.Ankara: Pegem Akademi.
C2.4. Erdil, M. (2023). Doğal Yaklaşım. Latif İltar, Cihat Burak Korkmaz (Ed.), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yaklaşım ve Yöntemler içinde (ss.13-24). ISBN: 978-625-6357-67-9.Ankara: Pegem Akademi.
C2.5. Erdil, M. (2023). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi ve Uzaktan Eğitim. Alparaslan Okur ve Gökhan Haldun Demirdöven (Ed.), Yabancı Dil Olarak Dijital Türkçe Öğretimi içinde (ss. 135-168). ISBN: 978-605-2238-65-3. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınları.
D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
D1. Erdil. M. (2018).Türkçe Okutmanlarının Yabancı Öğrencilerin Türkçe Konuşma Becerisine Yönelik SubjektifAlgıları. Hacettepe Üniversitesi, Türkîyat Araştırmaları Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, 4, 73-101.
- Doktora: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi (95.56/100)
- Yüksek lisans: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi (91.50/100)
-
Lisans: Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği (88.70/100)
Erasmus: Universität Duisburg-Essen Institut für Turkistik, Deutschland (84.50/100)
Başarı Belgeleri
2011-SS-Onur Belgesi
2012-WS-Yüksek Onur Belgesi
2012-SS-Onur Belgesi
2013-WS-Yüksek Onur Belgesi
2013-WS-Yüksek Onur Belgesi
2016-2017 Akademik Yılı
T.C.
TÜRK-ALMAN ÜNİVERSİTESİ
Yabancı Diller Yüksekokulu
Mühendislik Fakültesi
İktisadî ve İdari Bilimler Fakültesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Hazırlık-Genel Türkçe A2
Hazırlık-Genel Türkçe B1
TUR-101 Türkçe 1
TUR-001 Türk Dili 1
IKM-127 Türkçe 1.1 A1
IKM-129 Türkçe Bilimsel Yazışma, Konuşma 1
2018-2019 Akademik Yılı
T.C.
SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ
Türkçe ve Yabancı Dil Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER)
Türkçe–A1 Trabzon Sınıfı
Türkçe–A1 Ankara Sınıfı
Türkçe–A2 İstanbul Sınıfı
Türkçe–B1 İstanbul Sınıfı
2019-2025 Akademik Yılları
T.C.
GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Sürekli Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi
Yabancı Uyruklular İçin Türkçe Kursu
Türkçe-A1
Türkçe-A2
Türkçe-B1
Türkçe-B2
Türkçe-C1
T.C.
GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Rektörlüğe Bağlı Bölümler
Türkçe Hazırlık Bölümü
TÜR-104 Yabancı Öğrenciler İçin A1-Türkçe
2022-Spring-9 Romanian Student
2024-Spring-3 French and 1 New Caledonian Student
2024-Autumn-1 Tunisian Student
2025-Spring-1 French and 1 Italian Student
Özel Kurs: Gebze Teknik Üniversitesinde Görevli Yabancı Uyruklu Akademisyenlere A1 Düzeyinde Türkçe Öğretimi
2024-Spring-9 Foreign Academician