Rektör Prof. Dr. Görgün Basın Mensupları ile Kahvaltıda Buluştu

Gebze Teknik Üniversitesi (GTÜ) Rektörü Prof. Dr. Haluk Görgün, GTÜ Sahil Tesisleri’nde düzenlenen kahvaltıda basın mensuplarıyla bir araya geldi. Düzenlenen kahvaltıya Rektör Prof. Dr. Haluk Görgün, Özel Kalem Müdürü Doç. Dr. Abdurrahman Akyol, Basın ve Halkla ilişkiler Müdürlüğü personelleri ve çok sayıda basın mensubu katıldı.

Kahvaltı sonrası açıklamalarda bulunan GTÜ Rektörü Prof. Dr. Haluk Görgün, böyle bir kahvaltı etkinliği düzenlemelerinin amacının Üniversiteyle ilgili etkinlik ve haberlerin kamuoyuna aktarılmasında önemli rol alan basın temsilcileriyle tanışmak ve sohbet etmek olduğunu belirtti. Rektör Prof. Dr. Görgün, “Üniversitemizin başarılara imza atması ve daha aktif olması için benim duyduğum heyecanı duyduğunuzu hissediyorum. Bu nedenle teşekkür ediyorum. Basın yayınla kurumsal bir iletişim halinde olmak istiyoruz. Günde 15 saat bu üniversite için çalışıyorum. Sadece İstanbul, Kocaeli ve Ankara değil yurt dışına da sıklıkla gidiyoruz. Burayı daha aktif hale getirmek için hepimize büyük görev düşüyor. Bütün kurumları iç paydaşımız olarak görüyoruz” dedi.

ABD ve İngiltere’deki Üniversitelere Ziyaretler

Rektör Prof. Dr. Görgün, “Çok hızlı hareket ederek 20 yıllık bir birikime her anlamda değer katmak istiyoruz. Önümüzdeki günlerde ülke ekonomisine katkı sağlayacak projelerimiz olacak. Uluslararası anlamda da bir dünya üniversitesi olma hedefiyle çalışıyoruz. Geçen hafta ABD’nin en güzide üniversitelerini ziyaret ederek görüşmeler yaptık. Oradaki hocaları üniversitemize davet ettik. Daha önce de İngiltere’de bazı üniversiteleri ziyaret ettik. Almanya’ya giderek oradaki üniversitelerle işbirliği yapacağız. Zaten öğretim üyelerimiz bu üniversitelerden mezun olan akademisyenler. Bu iş birliklerin sonucu birkaç sene sonra kendini gösterecek. 30 yakın ülkeden 66 uluslararası öğrenci ile dün bir araya geldik. Uluslararası öğrenci festivali yapacağız. Onlar yerel yemek ve kıyafetlerini sergileyecek. Biz bu festivale liseleri davet edeceğiz. Mayıs ayında Aziz Sancar Hoca üniversitemize gelecek. Bizzat davet ettim. O günü de organize etmeye çalışıyoruz. Bu faaliyetlerin hepsi içselleşmeyi sağlıyor. Gıpta edilen bir üniversite olmak istiyoruz. Üniversitemizin akademik değeri her platformda bilinir oldu. Türkiye’nin kişi başı yayın bakımından en çok yayın yapan üniversitesiyiz. Gebze Teknik Üniversitesi en iyi üniversitelilerin başında geliyor” diye konuştu.

“MYO’lar Ülkenin Önemli Açığını Kapatacak Kurumlar”

Öncelikli hedeflerinin kurmuş oldukları enstitüleri aktif hale getirmek olduğunu söyleyen Prof. Dr. Görgün, “Meslek Yüksekokulları ülkenin önemli bir açığını kapatacak kurumlar. Var olan MYO’ların akademik seviyesinin ve müfredatının yeniden ele alınması konusunda ciddi çalışmalar yapılıyor. Gebze bölgesinin de böyle bir şeye ihtiyacı var. Fakat bizim üniversite olarak yakın planda Meslek Yüksek Okulu açma hedefimiz yok. Bizim önceliğimiz kurulduğumuz 7 yeni enstitüyü aktif hale getirmek. Bunları aktif hale getirmek 5-6 sene alacaktır.” şeklinde konuştu.

“OSB’ler ile Eğitim Programları Düzenlemeye Başladık”

Eylül ayında Cam Yüksek Teknolojileri alanında Tezli Yüksek Lisans programı açacaklarını belirten Görgün, “Üniversite sanayi işbirliği konusunda bir sene içerisinde çok yol kat ettik. OSB’lerle ortaklaşa projeler yazmaya başladık. OSB’ler ile eğitim programları düzenlemeye başladık. Her hafta bir OSB yöneticisi ile üniversitemizde bir araya geliyoruz. Araştırmacıları buraya geliyor, biz onların yanlarına gidiyoruz ve bunların sonucunda çok güzel projeler ortaya çıkmaya başladı. Şişecam ile protokol imzaladık ve yaptığımız protokolle fizik, kimya ve malzeme bilimi mühendisliği hocalarımız hemen ortak projeler oluşturmaya başladılar. Bununla beraber Cam Teknolojisi alanında bir lisansüstü programı açtık. Önümüzdeki eylül ayında Türkiye’de ilk defa Cam Teknolojileri alanında, camla ilgili ciddi araştırma geliştirme faaliyetlerini yapabilecek, hocalarımızı ve öğrencilerimizi yurt dışına göndererek gerçekleştireceğimiz bu lisansüstü program öğrenci almaya başlayacak.” ifadelerini kullandı.

“THY Teknik ile Anlaşma Yaptık”

Milli uçak parçalarının üretilmesi konusunda Gebze Belediyesi ile bir çalışma yapacaklarını belirten Görgün, “Türk Hava Yolları’nın çatısı altındaki THY Teknik ile bir anlaşma yaptık. Buradaki sanayicileri ben üniversitede toplayacağım, THY de teknik araştırma ekibini buraya getirecek. Hocalarımız ve sanayiciler uçaktaki millileştirilebilecek tüm parçaları bize aktaracaklar. Milli uçak parçalarının üretimi konusunda GTÜ ve Gebze Belediyesi olarak böyle bir çalışma yapacağız” dedi.

“İnsanın Ahlaklı Olduğu Her Yer, Başarıyı Kazanır”

Milli projelerin casusluk yapılarak ele geçirilmesi ve akademisyen çalışma koşulları ile ilgili bir soruya cevap veren Görgün, “En önemli kaynak insan. İnsanın doğru olduğu, ahlaklı olduğu her yer, başarıyı kazanır. İnsan düzgün değilse, ahlaklı değilse farklı oluşumlar söz konusu olur. Önce iyi ahlaklı ülkesini seven, milli şuuruna hâkim, geçmişini bilen, doğru kaynaklardan öğrenmesi için yol gösteren eğitimciler olması isteriz. Akademik camiada dünyanın her yerinde bilgi teknoloji casusluğu olabilecek şeyler. Uyanık olmakla mükellefiz. İyi insan olup akıllı olacağız, yaptığımız işi en iyi şekilde yapacağız. Tedbirli olmak, elinden gelen her şeyi yapıp önlemleri almakla da yükümlüyüz. Gizliliği olan projelerde çalışan hocalarımız var, kim olduklarını ve projelerini paylaşmıyoruz.” diye konuştu. Düzenlenen program sonrasında GTÜ Rektörü Prof. Dr. Haluk Görgün basın mensuplarını tek tek uğurladı.

Size daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için çerez politikamıza göz atabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız. Kabul ediyorum