Instructor Doktor Melike ERDİL
Turkish

Phone
+90 (262) 605 15 29
Email
merdilgtu.edu.tr
Office
Block A, Sürekli Eğitim Merkezi
Areas of interest

Uluslararası Dergilerde Hakemlik

Sakarya University Journal of Education.

International Journal of Teaching Turkish as a Foreign Language.

A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

A1. Erdil, M. (2017). Türkçe Okutmanlarının Yabancı Öğrencilerin Türkçe Yazma Becerisine Karşı Öznel Algıları. Turkish Studies, 12(28), 281-306.

A2. Erdil, M. (2017). Yabancı Öğrencilerin Türkçe Yazma Becerisine Karşı Öz Yeterlik Algıları. Turkophone, 4(2), 87-101.

A3. Erdil, M. (2018). ‘Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesinde’ Yer Alan Yeterlik ve Dil Hâkimiyeti Hatalarının Olgubilim Deseninde Değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science, 6(65), 618-631.

A4. Erdil, M. (2018). Türkçe Okutmanlarına ve Yabancı Öğrencilere Göre İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitaplarında (A1-A2) Kültür Aktarımı. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(1), 337-357.

A5. Kara, M. ve Erdil, M. (2018). Yabancı Öğrencilere Göre Türkçe Öğretiminde Öğreticilerin, Öğrencilerin ve Çağdaş Medyanın Rolü. The Journal of Academic Social Science, 6(75), 604-622.

A6. Erdil, M. (2018). ‘Çocuk Sesi’ Dergisinin İlk 50 Sayısı Üzerine Bir İnceleme. Zeitschrift für die Welt der Türken/ Journal of World of Turks,10(2), 33-56.

A7. Erdil, M. (2018). Yabancılara Türkçe Öğreten Okutmanların Önem Verdikleri Yabancı Dil Öğretim Yöntemi. International Journal Language Academy, 6(3), 83-105.

A8. Erdil, M. (2018). Türkiye Cumhuriyetinin Latin Harfleri İle Çıkan İlk Çocuk Dergisi Üzerine Bir Değerlendirme. International Journal of Childrens Literature and Education Researches, 2(1), 8-23.

A9. Erdil, M. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kuruluna Bağlı 209 Üniversitede Yabancılara Türkçe Öğretimi. The Journal of International Social Research, 11(60), 93-112.

A10. Erdil, M. (2019). İBB İSMEK’te Görev Alan Türkçe Eğitmenlerinin İSMEK Yabancılar İçin Türkçe Kursuna Yönelik Değerlendirmeleri. Journal of International Management and Social Researches, 6(11), 15-37.

A11. Erdil, M. (2019). İstanbul Büyükşehir Belediyesi Hayat Boyu Öğrenme Merkezi İSMEK Bünyesinde Yabancılar İçin Türkçe Kursu. International Journal of Teaching Turkish as a Foreign Language, 2(1), 23-54.

A12. Erdil, M. ve Açık, F. (2021). Türkiye Maarif Vakfı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı İle Türkçe Öğretim Setlerinde Dil Bilgisi İçeriklerinin İncelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 9(4), 129-161.

B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:

B1. Erdil, M. (2018). Yabancı Öğrencilerin Türkçe Konuşma Becerisine Karşı Kaygı Düzeyinin Belirlenmesi. I.Uluslararası, İstanbul Dil-Kültür ve Tarih Kongresi Tam ve Özet Metin Kitabı içinde (ss.134-144). Güven Plus Grup Danışmanlık A.Ş. Yayınları, 05-06 Ekim 2018, İstanbul.

B2. Erdil, M. (2018). İBB İSMEK’te Görev Alan Türkçe Eğitmenlerinin İSMEK Yabancılar İçin Türkçe Kursuna Yönelik Değerlendirmeleri. Dr. Öğr. Üyesi Kıyal Kamchybekova Abdiraim (Ed.), International Management and Social Science Symposium Full Text Book, (pp.90-113), November 17-19, 2018, Istanbul.

B3. Erdil, M. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Lisans Dersi mi, Bilim Dalı mı, Sertifika Programı mı? İsmail GÜLEÇ, Eleni SELLA, Alpaslan OKUR ve Bekir İNCE (Ed.), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yeni Yönelimler içinde (ss.119-151). Sakarya Üniversitesi Türk Dili Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları, Sakarya.

C2. Yazılan ulusal kitaplardaki bölümler:

C2.1. Erdil, M. (2016). Yabancı Öğrencilerin Türkçeyi Öğrenirken Anlatma Becerilerinde (Konuşma-Yazma) Yaşadıkları Sorunlar: Fenomenolojik Bir Yaklaşım. Selahattin Dilidüzgün (Ed.), Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi içinde (ss.472-485).ISBN:978-605-170-119-6.Ankara: Anı Yayıncılık.

C2.2. Erdil, M. (2020). Yabancı Öğrencilerin Türkçe Okuma Becerisine Karşı Kaygı Düzeyinin Belirlenmesi. Gülsûn Leyla Uzun, B. Ümit Bozkurt, Elif Arıca Akkök, Özlem Dağ Tarcan (Ed.), Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar içinde (ss. 257-276). ISBN: 978-605-136-479-7.Ankara: Ankara Üniversitesi TÖMER.

C2.3. Erdil, M. (2023). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Metin Seçimi ve Kültürel İçerikler. Yağmur Özge Uğurelli, Buket Dedeoğlu Orhun (Ed.), Türkçe Öğretiminde Okuma Eğitimi El Kitabı içinde (ss.241-263). ISBN: 978-625-6890-19-0.Ankara: Pegem Akademi.

C2.4. Erdil, M. (2023). Doğal Yaklaşım. Latif İltar, Cihat Burak Korkmaz (Ed.), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yaklaşım ve Yöntemler içinde (ss.13-24). ISBN: 978-625-6357-67-9.Ankara: Pegem Akademi.

D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

D1. Erdil. M. (2018).Türkçe Okutmanlarının Yabancı Öğrencilerin Türkçe Konuşma Becerisine Yönelik SubjektifAlgıları. Hacettepe Üniversitesi, Türkîyat Araştırmaları Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, 4, 73-101.

  • Third Cycle (Doctoral): Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi (95.56/100)
  • Second Cycle (Master's): Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi (91.50/100)
  • First Cycle (Undergraduate): Türkçe Öğretmenliği (88.70/100)
    Erasmus: Universität Duisburg-Essen, Fakultät für Geisteswissenschaften, Institut für Turkistik (84.50/100)

Size daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için çerez politikamıza göz atabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız. Kabul ediyorum