Page 5 - e-Bulten Sayi -21 SUBAT 2019
P. 5

Yarışmaya katılan ve şirket temsilcilerinin puanlarıyla
                                                     belirlen  3  öğrenci  Accenture  şirketi tarafından
                                                     ödüllendirildi.



                                                     PROJELER KULLANIM KOLAYLIĞI SUNMASIYLA ÖNE ÇIKTI

                                                     Yarışmada GTÜ Bilgisayar Mühendisliği 4. Sınıf Öğrencisi
                                                     Şevval Mehder’in RaspiJoy ismi verilen projesi birinci

                                                     oldu. Proje İHA yapmaya ve uçurmaya merakı olan
                                                     kişilerin öğrenme sürecinde Raspberry Pi Zero gibi kolay
                                                     bulunan  küçük  bir  bilgisayar  sayesinde  kendi  ihtiyaç

                                                     duyduğu fonksiyonları kumandada istediği yere istediği
                                                     şekilde koymasına ve gerçek bir uçuş yapmadan önce bu
                                                     kendi tasarladıkları kumanda sayesinde uçuş kontrollerine

                                                     alışıp öğrenme sürecini en az maliyetle tamamlamasına
                                                     olanak sağlıyor.  İkinci olan GTÜ Bilgisayar Mühendisliği

                                                     4. sınıf öğrencisi Burak Akten’in Melanoma adlı projesi,
                                                     deri kanserine erken evrede tanı konulmasını olanaklı hale
         getirmek için derin öğrenme teknikleri kullanarak oluşturulan ve android sisteme sahip mobil cihazlarda

         rahatça kullanılabilecek bir sistem sağlıyor. Üçüncü olan GTÜ Bilgisayar Mühendisliği 4. Sınıf Öğrencisi
         Mehmet Önder’in projesi ise mağazalardaki reklam afişlerinin oluşturduğu hasar ve maliyetlerinden

         dolayı, yerine ekran ve donanım konularak müşteriye özel bir reklam içeriğinin belirlenip ve bu içeriği
         3 boyutlu olarak müşteriye sunulmasını sağlıyor. Müşteriye özel reklam içeriği belirleyebilmek için
         kişinin yüz fotoğrafından cinsiyet ve yaş tahmini yapılmasını içeren projede içerik belirlendikten sonra

         ekranda kişinin konumunu belirleyip buna göre içeriğin perspektif 3 boyutlu görüntüsünü yansıtıyor.
                                                                                                                     ŞUBAT 2019

         Değerli projeler üreten ve dereceye giren tüm öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

                                                                                                                    5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10