‘Bilgisayar Ortamında Mimari Sunum Teknikleri’ konuşuldu

GTÜ Mimarlık Fakültesi ve MİTA organizasyonuyla düzenlenen ‘Bilgisayar Ortamında Mimari Sunum Teknikleri’ konferansında Mimar Cihan Özkan tarafından 3D Max üç boyutlu çizim programı ile render motorlar ele alındı.

Gebze Teknik Üniversitesi (GTÜ) Mimarlık Fakültesi ve Mimari Tasarım Kulübü (MİTA) tarafından düzenlenen ‘(Güncel) Konuşmalar Serisi’ etkinlik serisi Mimar Cihan Özkan’ın konuşmacı olduğu konferans etkinliğiyle devam etti.

2014 yılında yapmış olduğu ”Kış” adlı çalışması Berlin Animago Ödülleri’nde Best Still kategorisi için aday gösterilen Mimar Cihan Özkan, Gara Bezimenna ve Şen Bakkal Sokak çalışmaları ile 2016 ve 2017 yıllarında Computer Space-International Computer Art Forum etkinliğinde Bilgisayar Grafikleri kategorisinde birinciliğe layık görüldü. Çeşitli üniversitelerde üç boyutlu modelleme üzerine çalıştaylar düzenleyen Özkan, aynı zamanda Trakya Üniversitesi Mimarlık Bölümünde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak görev yapıyor.

Mimarlık Fakültesi N Blok Turuncu Hol’de düzenlenen etkinlikte, SketchUp üç boyutlu çizim programını destekleyen V-ray, Lumion, Unreal gibi render motorlarını tanıtan Özkan, 3D Max üç boyutlu çizim programı ile modelleme hakkında bilgiler sundu. Işık ayarlarının önemine de değinen Özkan, iç mekan renderları alırken dışarıdan gelen ışık ve yardımcı iç ışık kaynakları ile ilgili ayarlar ve gölge kalitesi ve yansımalar ile ilgili ayarların nasıl yapılacağını sunumunda uygulamalı olarak aktardı. Öğrencilerin sorularının yanıtlandığı bölümün ardından etkinlik sona erdi.